ANLAŞMALI BOŞANMA PROTOKOLÜ

Anlaşmalı boşanma nedir?

Anlaşmalı boşanma davası tarafların boşanmanın tüm hususlarında yani boşanmanın doğmuş ve doğacak olan tüm sonuçları noktasında karşılıklı olarak anlaştıkları boşanma davasıdır.

Anlaşmalı boşanma protokolü nedir?

Evlilik birliği içerisinde olan ve bunu sona erdirmek isteyen eşlerin boşanmanın tüm hususlarını kararlaştırıp bu hususları yazılı olarak ve karşılıklı iradeleri ile imzaladıkları protokoldür.

Protokolsüz boşanılır mı?

Hayır. Anlaşmalı boşanma davasında en geç duruşmaya kadar bu protokolün mahkemeye sunulması gerekmektedir.

Anlaşmalı boşanma protokolünü avukatsız hazırlayabilir miyiz?

Evet. Lakin anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hukuki unsurlar ve koşullar vardır. Protokol maddelerinin açık, anlaşılır, kesin, net ve icra edilebilir olması gerekmektedir. Bu sebepler ile protokolün deneyimli avukatlar tarafından hazırlanması uygun olacaktır.

Uygulamada avukatsız hazırlanan protokollerin hukuki unsurları içermemesi sebebi ile protokolün geçersiz olduğu hallerde ya hakim protokolün tekrar hazırlanması için geri gönderir bu da boşanma sürecinin uzamasına sebep olur; ya da boşanma davası protokolün geçersizliği sebebiyle düşer. Bu konuda detaylı bilgi için iletişime geçiniz.

Anlaşmalı boşanma protokolünde ne yazar?

Anlaşmalı boşanma protokolünde evlilik birliğinin tüm maddi ve manevi sonuçlarını içeren bütün hususlar yer almaktadır. Bu hususlara örnek olarak eşlerin boşanmayı kabul ettikleri, karşılıklı olarak nafaka gibi tüm talepleri, çocuk varsa çocuğa verilecek olan iştirak nafakası, çocuğun velayetinin kimde olacağı, tüm mal varlığı paylaşımları, mal rejimine ilişkin hususlar, mahkeme için yapılan masrafların kimin ödeyeceği gibi.

Yabancı eş ile anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanabilir mi?

Anlaşmalı boşanma protokolünde tarafların her ikisinin de Türk olma şartı yoktur. Yabancı eş ile de anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanabilir.

Protokolü imzalayıp sonrasında boşanmaktan vazgeçebilir miyim?

Anlaşmalı boşanma protokolü anlaşmalı boşanma davasında mahkemeye sunulur. Mahkemede hakim duruşma esnasında eşlerin yüzüne karşı protokolün tüm maddeleri ayrı ayrı okuyarak bu maddeleri kabul edip etmediğini sorar. Bu esnada boşanma davasından vazgeçtiğinizi söyleyebilirsiniz. Bu halde anlaşmalı boşanma davası çekişmeli boşanma davasına dönecektir. Bu halde bir avukat ile temsiliniz tüm haklarınızı daha iyi korumak açısından gerekli olacaktır. Bu konuda büromuzla iletişime geçiniz.

Protokolü imzalayıp boşanma konusunda kararsız kalınırsa ne yapılır?

Anlaşmalı boşanma protokolü imzalanmış üstüne anlaşmalı boşanma davası açılmış ve duruşma günü dahi verilmişse fakat siz boşanma konusunda tereddütler yaşıyorsanız hakimden kararsızlık nedeni ile süre isteyebilirsiniz.

DETAYLI BİLGİ VE HUKUKİ DESTEK İÇİN BÜROMUZ İLE İLETİŞİME GEÇİNİZ.

0532 668 54 73 0216 234 09 29
WeCreativez WhatsApp Support
Merhaba Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?